Na nové trase metra D by měly jezdit vlaky bez řidiče. Jako první by se měla stavět část z Pankráce do stanice Depo Písnice. Rozhodli o tom včera pražští radní. Stavba první části metra D by měla být hotova do roku 2022, Praha by pak na stavbu mohla čerpat dotace z evropských fondů. Náklady jsou v desítkách miliard korun. Dopravní podnik (DPP) nyní řeší výkup pozemků.

Původně mělo být postaveno metro jezdící se strojvůdcem, usnesli se na tom vloni radní pod vedením tehdejšího primátora Tomáše Hudečka (tehdy TOP 09).

Nynější vedení města ale schválilo změnu záměru, kdy Praha začne stavět tzv. bezobslužné metro. Důvodem je, že náklady na stavbu budou vyšší, nižší však budou následné provozní náklady. "Vrátili jsme se k původním plánům na bezobslužný provoz, je to směr, kterým chceme stavbu vést," řekl již minulý týden ČTK generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.

50 mld. Kč

budou činit náklady na stavbu metra D, jež propojí Náměstí Míru přes stanici Pankrác s Písnicí, včetně výkupu pozemků.

Metro D spojí centrum s jižní částí města. Trasa bude vedena z Náměstí Míru přes Náměstí Bratří Synků do stanice Pankrác. A odtud přes Nemocnici Krč a Libuš až do Písnice. Náklady na stavbu, včetně výkupu pozemků, překročí 50 miliard korun. Stavět se podle projektantů začne za tři roky a práce potrvají pět až šest let.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist