Ministr dopravy Dan Ťok ví, že nemůže uspět. Smlouvy se správcem mýta Kapschem jsou tak špatně napsané a stát je v tak akutní časové tísni, že není možné po roce 2016 vykročit k dalšímu výběru mýtného bez ztrát − to znamená s férově vysoutěženým provozovatelem, který bude moci státu nabídnout technologii výběru poplatků dle svého nejlepšího svědomí.
Až dosud se politický boj mezi Ťokem a vládou vedl po následující linii: premiér Bohuslav Sobotka opakoval, že do tendru na provozování mýta by se měl mít možnost přihlásit kdokoliv. Ťok odpovídal, že to nejde a bude potřeba se nějak dohodnout s Kapschem.
Pokud nyní ČSSD do debaty vnáší požadavek na zpoplatnění i silnic nižších tříd, pak je z hodně zpožděné debaty o dalším provozování mýta už naprostý galimatyáš.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.