Tomáš HavlíčekKdyž v pátek večer v našem dohledovém centru zazvoní telefon, každý ví, že to nebude příjemný hovor. Všichni rychle očima přeletí veškeré displeje, aby se ujistili, zda někde nesvítí alarm, jestli jsou všechny páteřní prvky a okruhy v pořádku. Pokud na první pohled všechno jede, jak má, obsluha telefon zvedne a už s lehkostí v hlase se představí...

O to větší přijde překvapení - zákazník si stěžuje na připojení k internetu. Obsluha během hovoru prochází systémy, kliká na grafy a během chvilky je jasno - DDoS útok. Našemu zákazníkovi někdo posílá balastní provoz o objemu několika Gb/s. A takový provoz není jeho linka schopna převzít a zpracovat. Zákazníci jsou v tu chvíli od internetu odpojeni. Jejich linka vypadá jako Jižní spojka při silničních opravách: pakety stojí v dlouhých kolonách, občas se nějaký menší proplete dopředu, ale jinak stojí a stojí.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se