Do horkého křesla usedl šestapadesátiletý francouzský manažer Nicolas Maure, když převzal řízení ztrátové ruské automobilky AvtoVaz v povolžském Togliatti. Do největší továrny v rámci aliance Renault-Nissan a Maure byl "převelen" z Rumunska, kde stál v čele úspěšné dceřiné firmy Automobile Dacia.

Maure nahradil svého švédského předchůdce Boa Anderssona, který řídil AvtoVaz něco málo přes dva roky. Musel odejít, neboť jeho "západní metody" se znelíbily ruskému státu, jehož zájmy v automobilce hájí korporace Rostech v čele se Sergejem Čemezovem, přítelem Vladimira Putina.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se