Pokaždé, když se švýcarská společnost Nestlé snaží na trh dostat novou sladkost nebo kávu, nechá její chuť otestovat lidmi v zemích, kde ji hodlá prodávat. Ti zkouší naslepo několik vzorků od největší potravinářské firmy světa i jejích konkurentů. Aby se výrobek mohl prodávat, musí zvítězit u více než poloviny lidí, tvrdí generální ředitel pro Česko a Slovensko Torben Emborg.
V tuzemsku Nestlé prodává například čokoládu Orion, Studentskou pečeť, tyčinku Kofila nebo tradiční české Hašlerky. Obrat podniku v Česku přesáhl 11 miliard korun. Zisk si tuzemské Nestlé drží dlouhodobě okolo 300 milionů korun.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.