Pravděpodobně každý na této planetě už ví, že mladá Američanka z Wyomingu při hledání pokémonů našla mrtvolu. A to přestože úplně přesně netuší, o jakou hru se to vlastně jedná. Ale tak už to při výbuchu zájmu o novou módní hračku bývá − nejprve jsme fascinováni pozoruhodnými detaily a až pak si uvědomíme tu změnu. A ta je opravdu velká a rozhodně se neomezuje na tuto poněkud hloupou hru.
Pokémoni ve své aktuální reinkarnaci jsou poslové nových fenoménů lokačních služeb (GPS budiž pochválen) a rozšířené reality, kdy nám skutečnost přeskakuje mezi fyzickým světem a displejem chytrých telefonů. Spojením těchto dvou výdobytků digitální ekonomiky se velmi brzo dostaneme mnohem dál, než si nyní dokáže představit i profesor Willow, který nás z nepochopitelných důvodů vysílá lovit pokémony i pod kola aut (a miliony z nás ho fanaticky poslouchají).
Je vlastně skvělé, že masivní zájem o lokaci a rozšířenou realitu postihl zrovna pokémony. Tedy staré známé postavičky z digitální prehistorie, o kterých se naposledy mluvilo, když vyvolávaly epileptické záchvaty při sledování svých osudů v japonských seriálech. Nyní se ale Pikachu přerodil do úplně nového světa, a vystihl tak dramatickou změnu v digitálu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.