Slabší koruna naší firmě zlepšila výsledky, na druhou stranu ale zkomplikovala rozhodování o investicích. Potřebujeme je plánovat na deset až patnáct let dopředu, nejistota kolem koruny naše propočty boří, říká Miloš Pavliš. Ten je už deset let generálním ředitelem firmy ­Adfors, která vyrábí technické textilie ze skelného vlákna pro stavebnictví. Roční tržby má téměř sedm miliard korun a patří do francouzské skupiny Saint-Gobain, která do podniku v Litomyšli hodlá během letoška investovat velkou část z 1,3 miliardy korun.

HN: Jaký dopad na vaši firmu mají změny kurzu?

Jsme velká exportní firma, vyvážíme přes 80 procent produkce, to je přes pět miliard korun ročně. Většina míří do zemí eurozóny a ceny jsou v eurech. Ve své funkci jsem už deset let a pamatuji doby, kdy koruna byla naopak relativně silná, euro bylo pod 24 korunami. Kurz je pro naši firmu velké téma. Jednak ovlivňuje hospodářské výsledky, ale také pohled našich zahraničních akcionářů, zda nadále do firmy v Česku investovat.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se