Plzeňský Prazdroj získal nového majitele. Obchod roku s cenovkou 200 miliard korun, které japonský koncern Asahi Group zaplatil za pětici středoevropských pivovarů včetně Prazdroje, bude formálně dokončen v první polovině příštího roku. "Prazdroji se bude dýchat lépe než v masové skupině AB InBev, kde byl na druhé až třetí koleji. V Asahi má šanci se opět vrátit do čela," míní spoluzakladatel pivovaru Kocour a expert na tuzemský pivní trh Jan Kočka.

Podobných pozitivních ohlasů je víc. I když konkrétní strategie Asahi, což v překladu z japonštiny znamená ranní slunce, v jeho nové akvizici zřejmá není. A v nejbližších měsících pravděpodobně ani nebude, protože se bude muset čekat na formální vypořádání obchodu a schválení celé transakce antimonopolními úřady.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se