Lahve naplněné červeným sirupem jsou ještě teplé. Dříve než stihne směs jahod a máty vychladnout, vystřídá ve skladu zásobu jinak barevné, předpřipravené ovocné šťávy značky My Homemade Lemonade. V přibližně dvou tisících restaurací, kaváren nebo bister, kam je dodává společnost My Gastro, je posléze obsluha naředí sodovkou a prodává. Ani jejich cena − třetinka většinou začíná na padesáti korunách − rostoucí oblibu takzvaných domácích limonád nebrzdí.
Většina lidí žije v domnění, že takzvanou domácí limonádu restaurace připravují z čerstvých surovin − ovoce nebo zeleniny. Podniky, kde si sirupy vyrábějí sami a zákazník skutečně dostává domácí limonádu, samozřejmě existují. Velmi často je však nápoj produktem profesionálních firem. K jejich koncentrátům pak obsluha restaurací buď jen dolije vodu, nebo sklenici dozdobí ovocem, bylinkami a doplní kostkami ledu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.