Vysoké školství prochází v celosvětovém i evropském měřítku proměnami navazujícími na Boloňskou deklaraci z roku 1999 a její aplikaci, takzvaný boloňský proces. Ten má za úkol zpopularizovat vysokoškolské studium, zajistit kvalitu studia, zjednodušit mobilitu studentů i lektorů, sjednotit tituly a tím zajistit co nejlepší použitelnost nabytého studia. V dnešní době se však někdy od původních ideálů vzdalujeme. Rektor Anglo-americké vysoké školy Petr Jan Pajas uvádí jako příklad legislativních omezení třeba to, že podle nových akreditačních pravidel nemohou vysoké školy najímat profesory ze zahraničí jako garanty magisterských či doktorských oborů.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se