Hlavní město může začít připravovat dostavbu vnitřního okruhu města, který naváže na tunel Blanka. Rozhodli to pražští radní. Projekční práce na úseku mezi Pelc-Tyrolkou a Štěrboholy vyjdou zhruba na 350 milionů korun, a pokud vše půjde podle plánu, mělo by se začít stavět v roce 2024. Okruh by v takovém případě měl být dokončen v roce 2031.

"Jsem ráda, že jsme na radě našli shodu a hlasy celé koalice prošel návrh pokračování Městského okruhu v původně zamýšlené variantě," prohlásila primátorka Adriana Krnáčová (ANO).

Město by se po zpracování studie mělo rozhodnout, zda zvolí stávající projekt s tunely, který už má platný posudek vlivu na životní prostředí (EIA), nebo vedení cesty po povrchu, které navrhla Trojkoalice. "Kdyby došlo k jinému dopravnímu řešení, může město od smlouvy odstoupit," uvedl radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Plánovaná trasa, kterou prosazují ČSSD a ANO, se skládá ze tří úseků. Prvním je 3,2 kilometru dlouhý úsek z Pelc-Tyrolky na Balabenku se dvěma tunely. Druhý úsek mezi Balabenkou a Štěrboholskou by měl mít jeden tunel, třetí částí je 1,35 kilometru dlouhá Libeňská spojka opět s jedním tunelem.

Trojkoalice navrhuje alternativní trasu. Vychází z návrhu městského Institutu plánování a rozvoje a vedla by z větší části nad zemí. Počítá s vedením dopravy po trasách, které již existují. Vybudovat by bylo nutné jen dva tunely.

Aby měli zastupitelé čas návrhy prostudovat, předloží je rada až na následujícím zasedání zastupitelstva v listopadu. To kritizuje opoziční TOP 09, podle které se koalice pouze snaží sbírat politické body a samotné hlasování odkládá až po termínu voleb.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist