Loňský rok byl pro Škodu Auto rekordní. Ve světě prodala přes 1,2 milionu aut, z toho v Česku 95 tisíc, což je zhruba o osm procent více než o rok dřív. Hodně tomu pomohly premiéry dvou nových SUV Kodiaq a Karoq. Letos žádná taková bomba na zákazníky nečeká, i tak ale šéf Škodovky v Česku Luboš Vlček doufá, že prodeje zůstanou minimálně stejné.
HN: Loňský rok byl pro Škodu docela nabitý, že?
Minulý rok byl skutečně výjimečný, protože jsme na trh uvedli pět nových vozů. Dva zcela nové a tři výrazně inovované modely. Počátkem roku přišel Kodiaq, tedy zástupce ve zcela novém segmentu, poté následovala výrazně inovovaná Octavia. Před letními dovolenými přišly facelifty Rapidu a Citiga. A nakonec jsme představili Karoq, který dorazil na český trh v polovině října, kde se podle tradice začal prodávat jako první na světě.
HN: Velký zájem o vaše vozy ale přináší i problémy. Loni se na některé verze Kodiaqu čekalo dlouho.
Poptávka po našich autech roste celoevropsky i mimo Evropu a my si s tím musíme poradit. Jsem velmi rád, že jsme u většiny modelů neměli žádné zásadní problémy s dodávkou vozů. Samozřejmě jsou tady nové modely, kde nás poptávka výrazným způsobem pozitivně překvapila. To se týkalo modelů Kodiaq nebo Karoq, kde jsme měli delší dodací lhůty. Dnes se tyto lhůty postupně stabilizují z dvaceti týdnů a přibližují se běžnému standardu. Máme za sebou velmi úspěšný náběh továrny v Kvasinách. Snažíme se maximálně využít veškeré kapacity, které máme. Dobrým příkladem je rozdělení výroby modelu Karoq mezi Kvasiny a Mladou Boleslav. V průběhu roku tím očekáváme stabilizaci termínů, i když poptávka je stále velmi vysoká.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.