Budovy strahovských kolejí vyrostly na Petříně v 60. letech, původně sloužily jako noclehárna pro účastníky spartakiády. Od té doby se většina bloků příliš neproměnila, vyjma nedávného zateplení. Strahovské koleje ČVUT tak prosluly koupelnami sdílenými na patře, útlými pokoji nejméně pro dva, s letitým nábytkem a širokými chodbami, zamýšlenými původně k seřazování cvičenců. Zastaralá a zanedbaná kolej se však má brzy změnit, podobně jako řada dalších vysokoškolských ubytoven napříč Českem.
Pokud vše vyjde, poprvé od revoluce dostanou velkou finanční injekci od státu. Doteď museli jejich správci hledat peníze na opravy hlavně ve svých zdrojích, ušetřených především z poplatků od studentů. Na ministerstvu školství vznikl investiční plán, který počítá s tím, že stát v příštích pěti letech na opravy kolejí přispěje. Kolik přesně to bude, ještě v následujících týdnech projedná vláda. Už teď je ale zřejmé, že nezbytné opravy zastaralých budov kolejí a menz přijdou na miliardy.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.