Rozhodování o výběru vhodných teritorií, vstup na dané trhy a volba aktivit, které rozvoj firmy na zahraničních trzích podpoří, to vše může být pro společnost obtížné. Každý trh má svá specifika, obchodní podmínky, jazyk a zvyklosti. Základním pilířem agentury pro podporu obchodu CzechTrade je rozsáhlá síť zahraničních kanceláří, která exportérům poskytuje různé druhy služeb, jež jim pomohou vyvarovat se zbytečných chyb a navigují je správným směrem při vstupu na vybraný zahraniční trh.

Užitečným nástrojem pro prezentaci firmy na zahraničních trzích je kromě účastí na veletrzích i nově spuštěná služba Adresář exportérů. "Jde o oficiální on-line databázi českých exportních firem, která podnikatelům umožňuje bezplatně prezentovat svůj profil a produkty až v sedmi jazycích," vysvětluje generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal. Služba byla spuštěna koncem ledna a je určena výhradně společnostem, které využívají služby zahraničních kanceláří CzechTradu jako souběžný on-line nástroj.

Databáze funguje prostřednictvím we­bových stránek agentury a zobrazuje se taktéž na cizojazyčných stránkách zahraničních kanceláří CzechTradu. "Pokud jsou firmy součástí této databáze, mohou si zahraniční nákupčí snadno ověřit jejich spolupráci s naší agenturou a utvrdit se tak ve svém zájmu," říká Doležal.

Čeští exportéři se mohou do adresáře zapisovat a spravovat svůj profil prostřednictvím webového rozhraní klientské zóny. Vkládané informace pak mohou sami pomocí přehledného a zároveň jednoduchého profilu průběžně aktualizovat. Pro zaslání přístupových údajů pro vytvoření profilu mohou klienti CzechTradu kontaktovat svého oborového konzultanta nebo se obrátit e-mailem na ­adresarexporteru@czechtrade.cz. Po vložení firemního profilu proběhne do dvou dnů jeho validace a následná publikace na webu agentury.

Kompletní exportní strategie na míru

Zahraniční síť CzechTradu se v průběhu 20 let významně rozrostla. Nyní je exportérům k dispozici 51 zahraničních kanceláří v různých teritoriích. Vývojem prošly také její služby, které se posunuly od obecných k těm, jež vycházejí vstříc individuálním potřebám a požadavkům klientů. Pracovníci zahraničních kanceláří dlouhodobě působí přímo v jednotlivých teritoriích, a proto dobře znají místní trh. Díky výborné znalosti specifik trhu a zkušenostem s obchodováním v dané zemi ředitelé zahraničních kanceláří dokážou trh rychle analyzovat a zhodnotit reálné šance na úspěch s konkrétním výrobkem či službou. Při rozhodnutí vstoupit na daný trh je klientovi mimo jiné vypracována na míru komplexní exportní strategie, která mu pomůže vyvarovat se zbytečných kroků a vydat se tím správným směrem.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist