Máte nápad, potřebné finance, dokonce i prostory, ale svůj podnik nakonec nespustíte. Proč? Kvůli kuráži − není snadné vsadit na jeden dobrý nápad. A pro ženy je to ještě těžší než pro muže. Každá třetí Češka si podle dat Makra přeje začít podnikat, ale jen osm procent z nich věří, že se jim to opravdu splní. Důvěřovat sám sobě každý nedokáže, proto mnoho firem vzniká v týmu − zakladatel v tom prostě nechce být sám.

Tak postupoval i Marcel Vargaeštok − spolu s kamarádem založil školu vaření Chefparade a dnes se jim daří. Ročně uspořádají asi 700 kurzů. Jak chtějí svou značku posunout dál, se Vargaeštoka ptala kolegyně Simona Janíková.

"Královskou" disciplínou je potom rodinné podnikání. Skloubit firemní a rodinný život není úplně snadné. A vychovat si ještě nástupce, to chce opravdu dobře zvolenou strategii. Jak své děti připravit na kariéru v již vybudovaném podniku, se dozvíte v hlavním tématu tohoto Podnikání.

Hezké čtení!

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist