Ve výloze malého žižkovského obchůdku pod Vítkovem se na věšáku pohupují pánské košile. Ta modrobílá kostičkovaná se jmenuje Foglar, vedle visí fialová s bílými kostičkami, které tu říkají Filla, a ta s drobnými světle modrými kostičkami je Pirk. Právě v této košili pojmenované po známém kardiochirurgovi přišel na rozhovor Jan Moravčík. Spolu s Pavlem Králíčkem vymysleli unikátní systém střihů i názvů košil a začali je vyrábět a prodávat pod značkou John & Paul. Netradiční pojmenování košil má vzdát poctu známým tuzemským osobnostem a zároveň zastřešuje koncept značky. Jsou totiž české − od látek až po knoflíky.

HN: Vytvořili jste vlastní systém velikostí košil i střihy jako superhubeňour nebo chlap jako hora. Proč?

Jan Moravčík (JM): Tím, že jsem hubený a vysoký, jsem na sebe nemohl sehnat košile v Česku ani v zahraničí. Každou košili jsem proto musel dávat švadleně a nechával si ji upravit, což mě štvalo. Tak jsem si řekl, že udělám košile, obleču primárně sebe, a když se to bude líbit mně, tak se to asi bude líbit i ostatním. S tím jsem oslovil Pavla a na první schůzce jsme se domluvili, že do toho půjdeme.

Pavel Králíček (PK): Shodli jsme se, že nechceme klasické konfekční velikosti. Problém byl, že jsme se neměli čeho chytit, neměli jsme žádnou tabulku velikostí. V zahraničí podobné systémy existují, ale nakonec jsme si je upravili sami. Nejdříve jsme vytvořili matici 12 košil a do každé velikosti jsme přidali míry hrudníku, pasu a další rozměry a dali jsme je vyrobit české společnosti ve Strážnici.

John & Paul

Značku, pod kterou vyrábí košile, ale i tašky nebo opasky založili Jan Moravčík (John, na fotu vzadu) a Pavel Králíček (Paul) v roce 2014.

Jan Moravčík (26) pochází z Uherského Hradiště. Předtím než se dostal k módě, založil a vedl společnost Tubosol, která prodává solární kolektory. Má rád motorky, střelbu a golf.

Pavel Králíček (25) vyrostl v Trutnově. V roce 2011 založil blog Pravý gentleman, na který nepravidelně píše dodnes. Má rád chození po horách, filozofii a čtení. Oba nyní dokončují studium na VŠE v Praze.

Značku John & Paul majitelé formálně vložili do společnosti Gentleman Store, kterou vlastní napůl. Pod tímto jménem vedou také e-shop a kamennou prodejnu s pánskou módou, doplňky či kosmetikou.

Firma loni utržila kolem 19 milionů korun, pracuje pro ni osm lidí.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.