Ve výloze malého žižkovského obchůdku pod Vítkovem se na věšáku pohupují pánské košile. Ta modrobílá kostičkovaná se jmenuje Foglar, vedle visí fialová s bílými kostičkami, které tu říkají Filla, a ta s drobnými světle modrými kostičkami je Pirk. Právě v této košili pojmenované po známém kardiochirurgovi přišel na rozhovor Jan Moravčík. Spolu s Pavlem Králíčkem vymysleli unikátní systém střihů i názvů košil a začali je vyrábět a prodávat pod značkou John & Paul. Netradiční pojmenování košil má vzdát poctu známým tuzemským osobnostem a zároveň zastřešuje koncept značky. Jsou totiž české − od látek až po knoflíky.
HN: Vytvořili jste vlastní systém velikostí košil i střihy jako superhubeňour nebo chlap jako hora. Proč?
Jan Moravčík (JM): Tím, že jsem hubený a vysoký, jsem na sebe nemohl sehnat košile v Česku ani v zahraničí. Každou košili jsem proto musel dávat švadleně a nechával si ji upravit, což mě štvalo. Tak jsem si řekl, že udělám košile, obleču primárně sebe, a když se to bude líbit mně, tak se to asi bude líbit i ostatním. S tím jsem oslovil Pavla a na první schůzce jsme se domluvili, že do toho půjdeme.
Pavel Králíček (PK): Shodli jsme se, že nechceme klasické konfekční velikosti. Problém byl, že jsme se neměli čeho chytit, neměli jsme žádnou tabulku velikostí. V zahraničí podobné systémy existují, ale nakonec jsme si je upravili sami. Nejdříve jsme vytvořili matici 12 košil a do každé velikosti jsme přidali míry hrudníku, pasu a další rozměry a dali jsme je vyrobit české společnosti ve Strážnici.
Značku, pod kterou vyrábí košile, ale i tašky nebo opasky založili Jan Moravčík (John, na fotu vzadu) a Pavel Králíček (Paul) v roce 2014.
Jan Moravčík (26) pochází z Uherského Hradiště. Předtím než se dostal k módě, založil a vedl společnost Tubosol, která prodává solární kolektory. Má rád motorky, střelbu a golf.
Pavel Králíček (25) vyrostl v Trutnově. V roce 2011 založil blog Pravý gentleman, na který nepravidelně píše dodnes. Má rád chození po horách, filozofii a čtení. Oba nyní dokončují studium na VŠE v Praze.
Značku John & Paul majitelé formálně vložili do společnosti Gentleman Store, kterou vlastní napůl. Pod tímto jménem vedou také e-shop a kamennou prodejnu s pánskou módou, doplňky či kosmetikou.
Firma loni utržila kolem 19 milionů korun, pracuje pro ni osm lidí.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.