Proměna toho, jak pojišťovny komunikují s klienty, respektive přesun z fyzického do virtuálního světa, se silně promítá do nominací soutěže Pojišťovací inovátor. Té se účastní celkem čtrnáct různých služeb, pojistných produktů a dalších vylepšení. Inovativní pojišťovací produkty, které přišly na trh nejpozději během let 2017 a 2018, nominují do soutěže samy pojišťovny. Veřejnost může hlasovat na stránkách nejbanka.cz.
Aegon pojišťovna
Pojištění dlouhodobé péče s možností on-line sjednání
◼ Pojištění dlouhodobé péče pokrývá nadstandardní služby v případě stáří a invalidity.
◼ Pojištění lze nyní sjednat on-line, všechny dokumenty dostane klient elektronicky.
1. místo: Allianz pojišťovna
◼ Férová cena autopojištění
◼ Allianz získala první místo za svůj produkt pojištění vozu, který klientům nabízel slevu, když najezdí méně kilometrů. Vztahuje se na havarijní pojištění, povinné ručení i pojištění skel.
2. místo: Aegon Pojišťovna
◼ Péče.cz – portál dlouhodobé péče
◼ Pojišťovna začala provozovat portál, kde si kdokoliv z návštěvníků může najít informace o dlouhodobé péči a možnostech jejího financování. Na serveru je možné i pokládat dotazy odborníkům.
3. místo: Maxima pojišťovna
◼ Chytré cestovní pojištění
◼ Cestovní pojištění, které je sjednané dlouhodobě, ale klient jej začne platit až během pobytu v cizině. O vycestování se pojišťovna dozví díky datům z telefonu. Služba funguje jen ve spolupráci s O2.
Pojišťovna už v roce 2016 uvedla na trh pojištění dlouhodobé péče. To je pojistkou pro lidi, kteří se dostanou do životní situace, kdy se o sebe nemohou sami postarat, zejména z důvodu invalidity či stáří. Z pojištění je možné hradit některé náklady, jež nelze zaplatit ze státního příspěvku na péči. Pojistka pokryje nadstandardní léky, speciální výživu, ale třeba i úpravu bytu nebo zajištění občasné péče a výpomoci v domácnosti. Jde tak v zásadě o specifický typ zdravotní pojistky.
V roce 2017 pojišťovna v návaznosti na tento produkt spustila asistenční portál Péče.cz. Cenné rady o dlouhodobé péči a jejím financování v něm najde každý, kdo se potýká s problémy nesoběstačnosti své či svých blízkých. Letos pak pojišťovna umožnila sjednat pojištění kompletně on-line.
Na webu pojišťovny stačí vybrat vhodný balíček, vyplnit potřebné osobní údaje a pak už jen smlouvu zaplatit. Všechny náležitosti ke smlouvě obdrží klient elektronicky, není tedy nutné se fyzicky dostavit na pobočku.
Allianz
Mobilní aplikace Allianz CZ
◼ Ucelená aplikace pro správu uzavřených pojištění a sjednávání jednodušších úkonů.
◼ V aplikaci jsou potřebné smlouvy a korespondence, klient skrze ni také může komunikovat s pojišťovnou.
Allianz svým klientům nabídla mobilní aplikaci Allianz CZ, v níž mají přístup k informacím týkajícím se pojištění a také mohou vyřizovat veškeré jednodušší úkony. Aplikace je dostupná pro Android i iOS a přihlásit se do ní je možné například prostřednictvím PIN či otisku prstu.
V aplikaci mají klienti rychlý přístup ke všem svým pojistným smlouvám a vidí, v jakém jsou stavu, zda jsou zaplaceny, a s předstihem jsou informováni o blížícím se výročí každé smlouvy. U penzijního spoření mají klienti přehled o svých platbách, příspěvcích od zaměstnavatele i od státu a o zůstatku na svém účtu.
K dispozici je i přehled nahlášených škod, včetně aktuálního stavu a seznamu dokumentů, které je třeba dodat. Přes aplikaci je možné zaslat i fotografii tachometru při výročí autopojištění. S aplikací se dovolají i na asistenční službu, která zařídí například odtah vozidla. Součástí je i digitální archiv dopisů týkajících se pojistných smluv a nahlášených pojistných událostí.
Agra pojišťovna
Služba AgraSat
◼ Bonusová služba pro klienty z řad zemědělců dostupná z klientského portálu.
◼ Na snímcích je možné sledovat vývoj porostu na jednotlivých pozemcích a porovnávat je mezi sebou.
AgraSat je služba, kterou pojišťovna Agra poskytuje jako bonus svým klientům z řad zemědělců a zemědělských podniků v rámci klientského portálu.
Díky průběžnému satelitnímu snímkování má klient možnost prohlížet si své pozemky z ptačí perspektivy. Prostřednictvím barevnosti porostu na první pohled rozpozná rozdíly v růstu plodin. Službu může využít prostřednictvím klientského portálu Agra pojišťovny.
Digitalizace a GDPR je vděčný byznys také pro pojišťovny, pojišťují riziko krádeže osobních dat
Vyznačením místa se vytvoří křivka růstu, vyznačením více míst pak může uživatel vývoj porostu porovnat. Ať už v rámci jednoho pozemku, nebo u jedné a té samé plodiny napříč více pozemky. Snímky provádí pozorovací družice evropské vesmírné agentury ESA a americké vesmírné agentury NASA.
Zpracování surových dat, tedy všechny nutné atmosférické korektury a výpočty následně provádí mateřská společnost Agra pojišťovny, firma Österreichische Hagelversicherung.
Colonnade Insurance
GDPR pojištění
◼ Pojištění kryje vybraná rizika vyplývající z GDPR.
◼ Pojištění kryje škody, náklady právního zastoupení a případné pokuty vzniklé v souvislosti s pochybením při správě osobních údajů.
Pojišťovna nabízí ochranu pro některá rizika související s nařízením na ochranu osobních údajů (známým jako GDPR).
Jednou z důležitých součástí GDPR je rozšíření oznamovací povinnosti při narušení bezpečnosti osobních údajů na všechny správce těchto údajů. Pojištění kryje náklady na přípravu tohoto oznámení, právní poradenství při zahájení regulatorního řízení i případné pokuty a sankce uložené dozorovým orgánem.
Druhým aspektem jsou nároky, které vůči společnosti mohou vznést jednotlivci a firmy při podezření na neoprávněné nakládání s osobními či důvěrnými informacemi. Pojištění pokrývá náklady na právní zastoupení a náklady vzniklé v souvislosti s uplatněním nároku poškozeného.
Třetí oblastí je napadení počítačové sítě se spravovanými daty či odcizení příslušného vybavení. I v tomto případě jsou klientovi uhrazeny škody a náklady na právní zastoupení, je-li vůči společnosti vznesen nárok poškozené osoby.
Česká pojišťovna
Asistence vyřízení pozůstalosti
◼ Připojištění k životní pojistce, které pomůže pozůstalým vyřídit záležitosti spojené s úmrtím.
◼ Pojistit se je možné jak pro případ úmrtí blízkého, tak vlastní smrti.
Asistence vyřízení pozůstalosti je doplněk k životnímu pojištění, který v případě smrti klienta usnadňuje jeho pozůstalým vyřízení administrativních záležitostí spojených s úmrtím. Klient si může tuto službu sjednat i pro případ, že o život přijde někdo z jeho blízkých.
Osobní asistent, jehož pomoc klienti v rámci pojištění získají, má k dispozici seznam všech věcí, které je potřeba zařídit, a po udělení plné moci a předání všech potřebných dokladů a dokumentů v zastoupení za klienta veškeré nezbytnosti vyřeší.
Typicky se jedná o situace jako jednání s pohřební službou, matrikou obecního úřadu, zdravotní pojišťovnou, Českou správou sociálního zabezpečení a dalšími institucemi. Asistent pomůže například i s vyřízením sirotčího či vdovského důchodu, s převody smluv na odběr plynu, elektřiny nebo dodávku vody či s přípravou na dědické řízení. Součástí produktu je také sezení u psychologa, a to v místě dle přání klienta.
ČSOB Pojišťovna
Pojištění psů a koček PetExpert
◼ Pojištění pro zdravotní rizika psů a koček. Vztahuje se na zdravotní rizika zvířat i hlídání při nemoci majitele.
◼ Sjednat pojištění lze výhradně on-line na webové stránce www.petexpert.cz.
Všeobecné pojištění psů a koček PetExpert funguje jako zdravotní pojištění pro lidi, krytí se však vztahuje na zdravotní rizika čtyřnohých přátel. Pro uplatnění pojištění stačí, aby klient při návštěvě veterináře uvedl číslo pojistky, není třeba vyřizovat speciální papírování.
Díky speciálně vytvořené digitální platformě vyřídí veterinář celý úkon on-line, platba za provedené zákroky se odešle do 24 hodin. Kromě pojištění veterinárního ošetření je součástí i pojištění smrti zvířete, nákladů na péči o zvíře, pokud je hospitalizován jeho majitel, pojištění ztráty či odcizení zvířete a náhrady nákladů na jeho nalezení. Pojištění lze uzavřít pouze on-line na webové stránce www.petexpert.cz.
Sjednání nezabere více než pět minut. Klient si může vybrat ze čtyř typů pojištění, podle vybrané úrovně pak pojišťovna nastaví limity plnění a vypočítá cenu pojistky.
Direct pojišťovna
Pojištění podnikání
◼ Pojištění pro malé a velké podnikatele z různých oborů.
◼ Vztahuje se na různé druhy majetku i přerušení provozu.
◼ Produkt je během 15 minut možné sjednat on-line.
Pojištění podnikání je určené pro podnikatele od nejmenších až po ty s majetkem ve výši až 50 milionů korun s příjmy dosahujícími až 20 milionů korun.
Vztahuje se na podnikatele z různých oborů od advokátů až po zámečníky. Produkt kombinuje výhody retailových a podnikatelských pojistek.
Pojišťovna nabízí tři varianty krytí. Limity pro každé nebezpečí lze flexibilně upravit. Pojišťovna pokrývá všechna nebezpečí ve vztahu k majetku, která se běžně na trhu pojišťují.
Produkt se tak vztahuje na budovy, zásoby, vybavení, stroje i elektroniku a kryje pojištěného proti nebezpečím od požáru, povodní, vody z prasklého potrubí až po vandalismus a odcizení.
Pojišťovna vyplácí pojistné plnění v nových cenách, za opotřebované vybavení tak klient dostane peníze na nové. Pojištění podnikání je možné sjednat on-line během 15 minut.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.