Nejméně dva celovečerní filmy by měly vzniknout o záchraně malých fotbalistů a jejich trenéra ze zatopené thajské jeskyně. Jeden z producentů mluví o "hvězdně obsazeném prvoligovém hollywoodském trháku", další chce naopak předejít tomu, aby američtí filmaři předělali příběh k nepoznání. Thajská kancelář cestovního ruchu s podporou premiéra plánuje, jak se z jeskyně stane turisticky atraktivní místo s veškerou infrastrukturou. Předseda vlády doporučuje, aby místo bylo zabezpečené, pěkně nasvícené a pohodlně přístupné. Chybět nesmí ani expozice věnovaná celému příběhu uvězněné výpravy.
Podobné události přitahují marketing a média vždycky. Happy end sice posiluje tržní potenciál, ale klíčovou roli má čas. První aktivity proto vzniknou, sotva hladina vody klesne na přijatelnou úroveň. Mezitím budou příběh oživovat navazující zprávy o tom, jak se klukům daří po návratu z nemocnice, a historky o jejich rodinách. Ačkoliv si přijdou na nějaké peníze v podobě různých honorářů, reálně největší byznys bude o nich bez nich. Doufat mohou aspoň v to, že jim ve filmech nabídnou vedlejší role.
Na sociálních sítích se už vtipkuje, jestli se hlavní hvězdou hollywoodského zpracování stane zase Tom Hanks. Herec totiž měl tu čest ztvárnit už několik civilních hrdinů, mimo jiné ve snímcích inspirovaných napínavou misí Apolla 13 nebo šťastným přistáním letadla na řece Hudson v New Yorku. Jako by měl na takové role patent. Jeden z internetových memů na jeho konto poznamenal, že s Hanksem je lepší nikam nejezdit, protože jeden nikdy neví, co se zase semele.
Co se dočtete dál
- Jaký je osud přeživších z jiných slavných záchranných akcí a co s jejich příběhy udělala média?
- Na co si dát pozor, když vás napadne, že byste se mohli na globálně proslavenou a brzy i zlatonosnou jeskyni podívat na vlastní oči?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.