Nad každou z linek v olomoucké továrně Koyo Bearings, z nichž vyjíždí ložiska do aut či vlaků, jasně svítí digitální displeje, které signalizují, zda se plní předepsaný výrobní plán. Většina monitorů zobrazuje zelená čísla, což znamená, že je vše v pořádku. Když se ale na některém z nich najednou zobrazí číslice v červené barvě, rychle k dané lince zamíří skupina nástrojářů a dalších techniků, kteří problém okamžitě řeší.
Koyo jako výrobce ložisek do osobních aut značek Škoda, Nissan, Renault či Porsche musí dbát na rychlou a přitom precizní výrobu. Přímé dodávky automobilkám nebo jejich koncovým dodavatelům se nesmí zpozdit, aby to výrobu aut neohrozilo. Japonská společnost ale zároveň musí maximálně šetřit výrobní náklady, aby na zasyceném trhu dodavatelů auto součástek zůstala konkurenceschopná. Koyo toho dosahuje především automatizací výroby, což ukazuje aktuální příklad spuštění nové linky, již svede obsluhovat jediný pracovník.
Co se dočtete dál
- V placené části se dozvíte, jak se firmě Koyo daří automatizaci výroby dále rozvíjet. Komu všemu ze známých světových výrobců aut či vlaků Koyo dodává? Vede nahrazování lidí roboty ve firmě k propouštění?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.