Byznysu skupiny Karlovarské minerální vody (KMV), největšího výrobce minerálních a pramenitých vod ve střední Evropě, aktuálně pomáhá výjimečně horké léto. "Třetí čtvrtletí tak s největší pravděpodobností dopadne výborně. Daří se nám růst v prémiovém segmentu vod s Magnesií, daří se nám také v Maďarsku," popisuje majitel KMV Alessandro Pasquale.

V Maďarsku česká firma koupila před třemi roky výrobce vod Kék­kúti Ásványvíz a Szentkirályi. KMV tam už také mají povolení tamních úřadů k dokončení spojení s lokální pobočkou PepsiCo. Na razítko od českého a slovenského antimonopolního úřadu vlastník značek Mattoni, Aquila, Poděbradka, Hanácká kyselka a dalších čeká. Akvizici PepsiCo na třech středoevropských trzích oznámily KMV na začátku roku.

KMV tím rozšíří svůj byznys asi o polovinu. PepsiCo v Česku, na Slovensku a v Maďarsku pracuje s ročními celkovými tržbami odhadem kolem čtyř miliard korun. Zatím skupina KMV v prvním pololetí roku utržila 4,3 miliardy korun, meziročně o tři procenta víc. Provozní zisk EBITDA, jehož absolutní výši ovšem firma neuvádí, měl meziročně vzrůst o 23 procent.

4,3 mld. Kč

byly tržby skupiny Karlovarské minerální vody v prvním pololetí letošního roku. Meziročně šlo o tříprocentní nárůst.

"Se značkami PepsiCo budeme moci pod jednou střechou nabídnout portfolio všech typů a druhů nealkoholických nápojů, včetně kolového, což je pro nás důležité hlavně v restauracích," popisuje Pas­quale. "Přineslo nám to také mnoho zkušeností, které se dají použít a zopakovat u případných dalších akvizic. Proces akvizice Pep­siCo byl náročný. Hodně jsme se na tom naučili," dodává Pasquale.

Zbývá vám ještě 50 % článku

Co se dočtete dál

  • Karlovarské minerální vody jsou stále větší a čeká je stěhování.
  • Jak se firma angažuje v boji proti plastům?
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se