Německý dopravce FlixBus dělá vše pro to, aby ovládl tuzemskou autobusovou dopravu a vytlačil ze silnic žluté autobusy podnikatele Radima Jančury. Ten se rok po vstupu německého dopravce na tuzemský trh dostal do složité situace.

Jen za první rok autobusy FlixBusu začaly jezdit do 22 českých měst a přepravily 2,3 milionu cestujících. Firma se tak za 12 měsíců dokázala vyhoupnout na třetinu objemu přepravy autobusů konkurenční společnosti RegioJet, které klesají tržby z tohoto druhu dopravy.

"Cestujícím chceme nabízet nejširší síť dopravních spojení v celé Evropě a s tím souvisí i průběžná expanze v českém regionu. Postupně do naší sítě přidáváme další nová města i zastávky," popisuje ředitel FlixBusu pro Česko a Slovensko Pavel Prouza.

29 korun

stojí nejlevnější jízdenka FlixBusu pro vnitrostátní linky.

Strategie německého dopravce je přitom zřejmá. Konkurenci chce v Česku převálcovat cenou. Letos na jaře společnost výrazně zlevnila na vnitrostátních linkách. Na všech trasách začala nabízet jízdenky už od 29 korun. V praxi je tak možné za necelých třicet korun koupit jízdenku z Prahy do Brna.

Počet míst za zmíněnou cenu je však omezen. Výhodnou nabídku získá vždy jen několik cestujících, kteří si místenku zarezervují jako první. Také u těch dalších však FlixBus často nabízí nejvýhodnější ceny na trhu.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru