Plány na vybudování okruhu pro testování vozů bez řidiče zatím v Česku představovaly jen soukromé společnosti. Nyní se do hry zapojuje také stát. Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) hodlá do konce roku vyzvat firmy, které by měly o stavbu státního testovacího okruhu neboli polygonu zájem, k podání nabídek.
"Směřujeme k tomu, momentálně dokončujeme zadávací dokumentaci na státní polygon," říká mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar. Kromě samořídících vozů by se na okruhu testoval například i přenos dat či určování polohy, které jsou pro pohyb aut bez řidiče nezbytné.
Současná světová nabídka testovacích okruhů poptávce firem nestačí. "Zájem o jejich využití je velmi vysoký, využívají je jak výrobci automobilů, tak dodavatelé jednotlivých technologií. Běžná čekací doba se pohybuje v řádu měsíců," tvrdí mluvčí Škody Auto Zdeněk Štěpánek. Mladoboleslavská automobilka proto využívá také vlastní testovací dráhy, které patří koncernu Volkswagen. I zde však musí zkoušky plánovat dlouho dopředu. Firma by proto uvítala, kdyby v tuzemsku vyrostly další polygony.
Co se dočtete dál
- V článku se dále dočtete:
- Proč je Česko pro testování samořiditelných aut vhodné?
- Co by to zemi přineslo?
- Jaké další polygony v Česku vznikají?
- Jaká místa v Česku jsou pro vybudování polygonu vhodná?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.