Těžká váha z Česka vstupuje do analýzy velkých souborů dat, jež bývá spojována především s internetovými společnostmi jako Facebook či Google. Ty sbírají informace o uživatelích například k tomu, aby jim zobrazovaly reklamu na míru. Stále častěji se však velká data snaží využít i tradiční kamenné obchody. Pomáhá jim český start-up datasapiens založený v roce 2015, který získal nové investory.
Jsou jimi mimo jiné bankéř a manažer Luboš Černý, marketingový expert Petr Pištělák, a také Pavel Bouška, český miliardář známý především díky byznysu s prémiovým jídlem pro psy značky Brit nebo Carnilove. Obě strany se dohodly, že detaily finanční transakce nezveřejní.
Datasapiens bylo založeno čtyřmi partnery, kteří mají zkušenosti s rozvojem obchodní sítě Tesco v Evropě. Podnik dosud fungoval s kapitálem vloženým zakladateli. Brzy začal s expanzí do zahraničí. Dnes působí i na Slovensku, v Maďarsku, Srbsku, Nizozemsku, Švýcarsku a Norsku.
Co se dočtete dál
- V placené části se dočtete:
- Komu už datasapiens pomáhá využívat data o zákaznících.
- Co je to monetizace a jak se s ní pracuje.
- Které další firmy na českém trhu big data zpracovávají a pro koho.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.