Trolejbusy měly v Česku vždy složitou situaci, v 60. a 70. letech se jich pět ze sedmnácti měst definitivně zbavilo. Z ulic je vytlačily silnější modely autobusů, které dokázaly vyjet, na rozdíl od starších typů, strmější kopce a jejich provoz byl levnější. V posledních letech ale chytají "autobusy s trolejí" druhý dech, zdůrazňuje se hlavně jejich ekologičnost.
Trolejbusy se počátkem 90. let vrátily do Českých Budějovic, po pětačtyřiceti letech se letos znovu začaly prohánět i po pražských ulicích. Leckde se navíc připravují otevřít nové trasy a rozšířit své vozové parky. Třeba česká trolejbusová velmoc Brno tento rok nakoupila deset nových vozů a dalších pětadvacet pořídí v blízké budoucnosti. Už na ně běží výběrové řízení.
Co se dočtete dál
- V čem jsou trolejbusy ekologičtější?
- Proč ministerstvo dopravy nechce trolejbusy podporovat?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.