Americká šperkařská společnost Tiffany svým zákazníkům nově poskytne informace o původu svých diamantů. Všechny kousky nechala označit laserem, který na ně vypálí okem neviditelné "výrobní číslo". To pak nese informace o regionu a zemi, kde byl diamant vytěžen.
Chce tak vyjít vstříc některým zákazníkům, kteří chtějí mít jistotu, že si nekoupí takzvané krvavé diamanty, z jejichž prodeje se financují konflikty v Africe.
Tiffany nyní získává zhruba 80 procent svých diamantů v neopracovaném stavu, kdy je nakupuje rovnou od zdroje, tedy často od těžařských společností. Zbytek pak pochází od prostředníků. Tiffany tak zatím nedokáže zákazníkům přesně říci, v jakém dole byl konkrétní diamant vytěžen, popisuje agentura Bloomberg.
1,01 miliardy dolarů
byly tržby Tiffany ve třetím čtvrtletí 2018, což byl meziroční nárůst o čtyři procenta. Čistý zisk poklesl o pět procent na 94,9 milionu dolarů.
Firma to plánuje do budoucna změnit a jít ještě dál. Tiffany jako vůbec první šperkařství chce do roku 2020 svým klientům poskytovat i další detaily o nabízených diamantech a jejich cestě z dolu až do luxusních prodejen. Informovat je chce například o tom, kde byly vybroušeny a usazeny.
Šéf společnosti Alessandro Bogliolo doufá, že jednou budou poskytovat i údaje o tom, kdo diamant vybrousil a kdo ho usadil do šperku.
Co se dočtete dál
- Jaké úkoly má před sebou nový šéf společnosti Tiffany Alessandro Bogliolo?
- Firma se více zaměří na takzvané mileniály. Jaké jsou jejich nákupní zvyklosti?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.