Mnozí jeho známí už ho viděli, jak coby důchodce obhlíží rodinné vinohrady v Provensálsku. Pětašedesátiletý Jean-Dominique Senard se ale místo toho ujímá řízení francouzského Renaultu a z pověření akcionářů přebírá odpovědnost za celou alianci, jejímiž členy jsou ještě japonské automobilky Nissan a Mitsubishi. Uvedené trio vyrábí a prodává nejvíce aut na světě.
"Je mi ctí, že mohu dál sloužit," reagoval Senard na jmenování předsedou správní rady a prezidentem Renaultu. Původně měl přitom letos v létě s manažerským postem skončit, odejít měl z pozice šéfa u Michelinu, světové dvojky ve výrobě pneumatik.
V Renaultu nahradil Carlose Ghosna, který také šéfoval celé alianci s japonskými automobilkami. Od listopadu ale sedí v Tokiu ve vyšetřovací vazbě a čelí obvinění z rozsáhlých podvodů, jež měly finančně poškodit Nissan.
5,5 milionu
aut prodala během loňského prvního pololetí aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Asi o 200 tisíc více než Volkswagen.
Senard je v mnohém pravým opakem Ghosna. "Není zdaleka tak okázalý a odměřený. V jednání s lidmi je přímočarý a umí s nimi dobře vycházet," komentuje v listu Financial Times Franck Daout z odborové konfederace CFDT. Jedno však má Senard se svým předchůdcem společné: oba strávili značnou část své manažerské kariéry u francouzské společnosti Michelin.
Co se dočtete dál
- Proč se vedení firem Nissan a Mitsubishi rozhněvalo na vedení partnerského Renaultu?
- Jakou pozici bude mít ve vyjednávání s nimi Senard?
- Vyhýbá se nový šéf nepříjemným rozhodnutím ve svých firmách?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.