Mnozí jeho známí už ho viděli, jak coby důchodce obhlíží rodinné vinohrady v Provensálsku. Pětašedesátiletý Jean-Dominique Senard se ale místo toho ujímá řízení francouzského Renaultu a z pověření akcionářů přebírá odpovědnost za celou alianci, jejímiž členy jsou ještě japonské automobilky Nissan a Mitsubishi. Uvedené trio vyrábí a prodává nejvíce aut na světě.

"Je mi ctí, že mohu dál sloužit," reagoval Senard na jmenování předsedou správní rady a prezidentem Renaultu. Původně měl přitom letos v létě s manažerským postem skončit, odejít měl z pozice šéfa u Michelinu, světové dvojky ve výrobě pneumatik.

V Renaultu nahradil Carlose Ghosna, který také šéfoval celé alianci s japonskými automobilkami. Od listopadu ale sedí v Tokiu ve vyšetřovací vazbě a čelí obvinění z rozsáhlých podvodů, jež měly finančně poškodit Nissan.

5,5 milionu

aut prodala během loňského prvního pololetí aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Asi o 200 tisíc více než Volkswagen.

Senard je v mnohém pravým opakem Ghosna. "Není zdaleka tak okázalý a odměřený. V jednání s lidmi je přímočarý a umí s nimi dobře vycházet," komentuje v listu Financial Times Franck Daout z odborové konfederace CFDT. Jedno však má Senard se svým předchůdcem společné: oba strávili značnou část své manažerské kariéry u francouzské společnosti Michelin.

Zbývá vám ještě 60 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč se vedení firem Nissan a Mitsubishi rozhněvalo na vedení partnerského Renaultu?
  • Jakou pozici bude mít ve vyjednávání s nimi Senard?
  • Vyhýbá se nový šéf nepříjemným rozhodnutím ve svých firmách?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se