Americký federální úřad pro letectví (FAA) měl podle informací deníku The Seattle Times přenechat vypracování části bezpečnostní analýzy Boeingu 737 Max samotnému výrobci letadel. Tento typ letadla havaroval dvakrát za posledních několik měsíců. Od minulého týdne tato letadla dočasně kvůli zákazu a doporučení výrobce nelétají.
"Když technici FAA nestíhali vypracovat posudek, někdy ho dokončili manažeři, případně pověřili přímo Boeing," uvedl deník. Federální úřad pro letectví nechtěl schvalovací proces komentovat. Firma Boeing uvedla, že letadlo 737 Max bylo schváleno podle stejných pravidel jako všechna předešlá letadla.
Výrobce mimo jiné tlačil na rychlé schválení letadla, protože potřeboval na trh uvést nový úsporný model, aby mohl konkurovat evropskému výrobci letadel Airbus a jeho modelu A320neo. Podle deníku rovněž analýza podcenila možnosti nového systému řízení
.
Co se dočtete dál
- V placené části se dozvíte:
- Kdy měl být systém MCAS aktivován?
- Jak chce problém řešit firma Boeing?
- Jakým způsobem byli proškoleni piloti starších letadel na nový stroj?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.