Vzdělávací systém v Česku potřebuje podle ekonoma CERGE-EI Filipa Pertolda reformovat na všech svých stupních. Potřebujeme dostat více dětí do mateřských škol, potřebujeme lépe testovat děti na základních a středních školách a potřebujeme, aby na vysokých školách nestudovali lidé zbytečně dlouho.

HN: Školství je považováno za oblast, v níž se změny projevují většinou až v delším horizontu. Je podle vás něco, co by šlo změnit k lepšímu hned teď?

Podle mě je momentálně nejurgentnější změnit obsah jednotných přijímacích zkoušek na střední školy a také obsah maturit. Jak český jazyk, tak matematika jsou zkoušeny nevhodným způsobem. Děti jsou nuceny pamatovat si odborné termíny, místo aby se učily jazyk i matematiku užívat v situacích, které je v životě čekají. Já byl šokovaný, když jsem viděl maturitní otázky z matematiky. Polovina z nich byla jen o upravování vzorců a žádná se netýkala třeba interpretace grafů, které studenti běžně vidí v novinách. K čemu je to v dnešní době dobré? Ať se tvůrci maturit podívají na maturitu z matematiky v Polsku, kde je většina úloh velmi prakticky zaměřena. Změnit testy je velmi jednoduché a zároveň se tím dá udělat mnoho dobrého.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se