V Česku se rozšiřuje systém nakupování, kdy si zákazníci sami načítají čárové kódy zboží, když si ho berou z regálu. Tesco a Globus, které službu spustily už v roce 2016 ve svých hypermarketech, pro něj doposud využívaly především speciální skenery, které si zákazníci museli půjčit. Nyní nabízejí možnost skenování i skrze mobilní telefony. Taková varianta existovala i doposud, avšak v omezeném režimu. Globus svou aplikaci delší dobu testoval v pražských Čakovicích, naplno ji spustil ve všech svých 15 obchodech koncem loňska. Obliba samoobslužného skenování mezi zákazníky přitom podle firmy obecně roste. "Podíl služby scan and go na celkovém obratu Globusu činil v loňském roce 23,5 procenta," říká mluvčí společnosti Rita Gabrielová.
Ještě na vás čeká 90 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.