Čím jsou vaše svíčky výjimečné?

Všechny materiály musí být perfektní. Svíčky plníme do ručně vyráběných skleněných dóz z českého foukaného skla. U něj si hodně hrajeme s barvami a povrchovou úpravou. Nyní tak máme bezkonkurenčně nejširší nabídku barev ručně vyráběného foukaného skla na českém trhu. Při výrobě svíček používáme výhradně stoprocentní přírodní sójový vosk a vonné oleje bez ftalátů, které jsou určeny přímo pro přírodní druhy vosků. Zvláštností je také dřevěný knot, který krásně jemně praská, což připomíná praskání dřeva v krbu. U nás prostě nenajdete sériově vyráběné sklenice, obyčejný knot, parafínový vosk a nudné vůně.

Někteří lidé váhají, co s prázdnými sklenicemi, když svíčky dohoří. Máte nějakou radu, jak je dále využít?

Naše zboží kupují lidé, kteří vědí, že po vyhoření svíčky získávají krásný kousek ručně vyráběného českého skla, které je mezi zákazníky vysoce ceněno. Tyto dózy pak plní funkci designového doplňku domácnosti. Zákazníci se nám na sociálních sítích občas pochlubí, jak s nimi naložili. Už jsem tak ve skleničce od svíčky viděla různé druhy květin, kosmetické štětce, suché vazby, ale i sukulenty. Vše vypadalo krásně. Moje nejoblíbenější varianta je malá růže pod skleněným poklopem. Připomíná mi příběh Malého prince.

V případě oblečení, ale i designu interiérů se každoročně doporučují nové trendy. Funguje to tak i se svíčkami?

Ano, týká se to používaných barev i vůní. Pokud interiéroví designéři přijdou s něčím novým, co se uchytí v praxi, pak se musíme přizpůsobit. V současné době vládne takzvaný skandinávský styl, takže tomu odpovídá i hlavní část naší nabídky. Design je ale individuální záležitostí, proto se nezaměřujeme jen jedním směrem. I ve vůních se objevují trendy. Výrobci parfémů každoročně přinášejí nové kolekce, ale i renesanci starších známých vůní, které se vracejí na trh drobně inovované. Inspirace je tedy dost.

Jana Kettnerová (39)

Vystudovala obor ošetřovatelství na Univerzitě Palackého v Olomouci, později management ve zdravotnictví na Vysoké škole ekonomické v Praze. Od roku 2000 pracuje u záchranné služby Kraje Vysočina, její největší vášní jsou ale designové svíčky. Roku 2016 založila vlastní společnost Kett's Candles, s. r. o., která nabízí široký sortiment svíček i aromavosků.

Jsou přímo nějaké vůně, které se hodí k podzimnímu a zimnímu období?

Ano, preference vůní se mění s ročními obdobími. Jak se zkracují dny a přibývá sychravého počasí, toužíme po klidu a pohodě, zahřátí a uklidnění. Vyměňujeme letní citrusové a jiné svěží vůně za teplé vůně s akcenty dřeva, kůže, pudru nebo třeba koření. Nastává čas uklidnění a meditace, takže se dostávají do popředí i vůně orientálního typu.

Kde berete inspiraci?

Dávám na svoji intuici. Sleduji světové trendy a vybírám podle svého nejlepšího přesvědčení, že můj vkus zákazníky potěší. Protože vnímání vůně je silně individuální záležitost, snažím se udržovat nabídku velmi širokou, aby si každý přišel na své. Vůně mám pro přehlednost rozřazeny do osmi hlavních kategorií, aby orientace byla pro zákazníka co nejjednodušší. Takže na začátku stačí definovat svou preferenci, například květinové vůně, svěží nebo orientální, a pak už jen vybrat, co vás zaujme. Všechny druhy mají podrobné a hlavně poetické popisky, které mají zákazníka co nejvíce uvést do nálady, kterou daná vůně představuje.

I barvy jednotlivých sklenic mají svůj význam. Bílá může být svatební, červená k Valentýnu nebo na Vánoce a černá je vhodná jako firemní dárek.
I barvy jednotlivých sklenic mají svůj význam. Bílá může být svatební, červená k Valentýnu nebo na Vánoce a černá je vhodná jako firemní dárek.
Foto: Kett’s Candles

Berete svíčky čistě jako dekoraci, nebo si je i zapalujete?

Postupně. Nejdříve si svíčku užívám jako dekoraci, ale jakmile přijde ta správná nálada, bez váhání ji zapálím.

Kam by si lidé měli svíčku postavit, aby jim provoněla celou místnost?

Je rozdíl mezi svíčkami a vonnými vosky. Pokud chcete provonět celou místnost na nějakou intenzitu, neslouží k tomu svíčka. Ta je vaším společníkem pro chvíle odpočinku, relaxace, slouží k doplnění atmosféry. Je určena k delšímu hoření, její vůně je proto méně intenzivní. Má vás provázet večerem a být jako dobrý parfém − vonět, ale neobtěžovat. Aromavosk je oproti tomu určen k rychlému provonění i větších prostor, proto se používá jen krátkou dobu. Stačí pod aromalampičkou zapálit čajovou svíčku, nechat vosk rozpustit a počkat, až vůně dosáhne potřebné intenzity. Pak můžete svíčku zase sfouknout a nechat vosk zatuhnout. Jeden aromavosk vám pak vydrží vonět až osm hodin, což už je pořádná porce.

Článek byl publikován v komerční příloze Architektura & Design.

Související