Hitler a nacisté měli za sebou většinu, přesto se mluví o diktatuře. Proč? I s touto otázkou se mohou setkat žáci základních škol v Německu. V Česku na podobné téma učebnice zpravidla kladou otázky ověřující znalosti faktů: Kdy se stal Hitler německým kancléřem, o co usiloval a podobně.
"Německá otázka je přitom poměrně obtížná. Je třeba, aby žáci uměli používat pojmy diktatura, demokracie a většina. Cílí na vyšší úroveň myšlení," vysvětloval historik Jaroslav Pinkas z Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR) minulý týden účastníkům jednoho z workshopů Prague Educational Festival. Třídenní akce pořádaná mediálním domem Economia se zaměřovala na moderní trendy ve výuce a vzdělávání žáků základních a středních škol.
Ještě na vás čeká 90 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.