Hitler a nacisté měli za sebou většinu, přesto se mluví o diktatuře. Proč? I s touto otázkou se mohou setkat žáci základních škol v Německu. V Česku na podobné téma učebnice zpravidla kladou otázky ověřující znalosti faktů: Kdy se stal Hitler německým kancléřem, o co usiloval a podobně.

"Německá otázka je přitom poměrně obtížná. Je třeba, aby žáci uměli používat pojmy diktatura, demokracie a většina. Cílí na vyšší úroveň myšlení," vysvětloval historik Jaroslav Pinkas z Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR) minulý týden účastníkům jednoho z workshopů Prague Educational Festival. Třídenní akce pořádaná mediálním domem Economia se zaměřovala na moderní trendy ve výuce a vzdělávání žáků základních a středních škol.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se