Milujeme je všichni, milujeme je bez výhrad. Řeč je o vánočních reklamách, které vlastně ani reklamami nejsou, alespoň ne v pravém slova smyslu. Jsou to strhující příběhy podmalované kouzlem Vánoc. Vtáhnou nás do děje natolik, že na chvíli zapomeneme na předvánoční starosti, sdílíme je s přáteli.

Reklama o vánočním prasátku se zahnutými zuby vypráví svůj příběh již 16 let a letos poprvé se dočkala zásadní inovace. Autoři dotočili v duchu původního zpracování novou pointu příběhu. Tou je poselství, že zlaté prasátko vlastně může vidět každý: stačí jen pohlédnout k obloze a správně si pospojovat hvězdy v souhvězdí Velké medvědice, čímž vznikne překvapivě přesný obrázek ikonického prasátka. Nová pointa nás všechny trochu i vzdělává v astronomii, ale především nás všechny spojuje díky finálnímu poselství vyjádřenému slovy: "Prasátko letos spatříte ve hvězdách. Kofola."

Ještě jeden podmanivý vánoční příběh, tentokrát z Velké Británie. Každoročně tam probíhá soutěž o nejlepší předvánoční reklamu. Ta je již tradičně spojována s obchodním domem John Lewis a emocionálními příběhy s poselstvím.

A kdo je letošním hrdinou příběhu? Nerozlučná dvojice, dívka Ava a mladý dráček Edgar, který nedokáže udržet na uzdě své emoce a začne nechtěně dštít oheň a plameny.

Katastrofa se dostaví hned několikrát: oheň změní sněhuláka v malou loužičku, kluziště se promění v rybník, kde jsou bruslaři náhle po pás ve vodě. Sympatického a dobromyslného dráčka Edgara se všichni začnou bát, obzvláště poté, co jeho emoce tryskající v plamíncích zapálí vánoční stromek. Nešťastná je Ava i dráček Edgar a Vánoce přicházejí.

Ava dostane nápad a její dárek v podobě vánočního pudinku, který tentokrát Edgar dokáže naservírovat tak, jak se to v Anglii tradičně dělá, usmíří celou komunitu. Nakonec mají všichni v očích plamínky štěstí a vánoční hostina může začít poselstvím: "Ukaž jim, jak moc ti na nich záleží". Logo firmy John Lewis a reklamní agentury Weitrose & Partners se pak objeví na jednu vteřinu v samém závěru vánočního videa. To však není konec příběhu.

Autorům počet zhlédnutí videa více než osm milionů lidí za pět dní tentokrát nestačil. Křivku pozornosti opět nastartovali, když pátý den od uvedení vánočního videa poslali na YouTube takzvané zákulisní video, kde vystupují členové autorského týmu a hrdinové příběhu a sdělují dychtivému divákovi další detaily. Svět marketingu se mění. Ale především je to empatie a schopnost ukázat, jak moc nám na lidech kolem nás záleží.