Letošní rok vnesl do pojišťovnictví velký obrat. Jedno z nejkonzervativnějších odvětví, které zejména v Česku doposud profitovalo hlavně na osobním kontaktu s klienty, začalo s příchodem epidemie skoro výhradně zajišťovat své služby "na dálku". Nyní pojišťovny řeší, jak optimálně fungovat po rozvolnění protiepidemických opatření a v dalších letech. Podle Martina Diviše, prezidenta České asociace pojišťoven, který je zároveň generálním ředitelem Kooperativy, bude pojišťovnictví v digitalizaci procesů a produktů pokračovat, ale osvědčených osobních vazeb s klienty se vzdát nechce. "Lidský kontakt bude v pojišťovnictví stále velmi důležitý, i když se přitom asi budou daleko více využívat digitální technologie, jako jsou například videohovory. U složitějších produktů, jako je životní pojištění, totiž žádný stroj poradce pojišťoven nenahradí," tvrdí Diviš.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.