Rychlovlaky Eurostar, které jezdí pod Lamanšským průlivem, jsou kvůli koronaviru a brexitu prázdné. "Situace je kritická," řekl rádiu France Inter ředitel francouzských státních drah SNCF Jean-Pierre Farandou, jehož společnost má v Eurostaru většinový podíl.
V porovnání s loňským březnem, kdy už v řadě zemí platila cestovní omezení, převážejí vlaky propojující Velkou Británii s Francií, Belgií a Nizozemskem o 95 procent cestujících méně.
"Dnes pojede jeden vlak z Londýna do Paříže a zpět a jeden z Londýna do Bruselu a Amsterdamu," uvedl v úterý Farandou. Společnost dříve nabízela až 18 spojů denně. Šéf dodal, že podnik si zaslouží podobnou pomoc, jako státy poskytly aerolinkám.
První vysokorychlostní vlak vyjel na trasu mezi Londýnem a Paříží v eurotunelu v roce 1994. Čas jízdy se od té doby zkrátil ze tří hodin na současné dvě hodiny a 15 minut. Služeb Eurostaru dosud využilo přes 150 milionů cestujících.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist