Rychlovlaky Eurostar, které jezdí pod Lamanšským průlivem, jsou kvůli koronaviru a brexitu prázdné. "Situace je kritická," řekl rádiu France Inter ředitel francouzských státních drah SNCF Jean-Pierre Farandou, jehož společnost má v Eurostaru většinový podíl.

V porovnání s loňským březnem, kdy už v řadě zemí platila cestovní omezení, převážejí vlaky propojující Velkou Británii s Francií, Belgií a Nizozemskem o 95 procent cestujících méně.

"Dnes pojede jeden vlak z Londýna do Paříže a zpět a jeden z Londýna do Bruselu a Amsterdamu," uvedl v úterý Farandou. Společnost dříve nabízela až 18 spojů denně. Šéf dodal, že podnik si zaslouží podobnou pomoc, jako státy poskytly aerolinkám.

První vysokorychlostní vlak vyjel na trasu mezi Londýnem a Paříží v eurotunelu v roce 1994. Čas jízdy se od té doby zkrátil ze tří hodin na současné dvě hodiny a 15 minut. Služeb Eurostaru dosud využilo přes 150 milionů cestujících.

"Bez dodatečných zdrojů od vlády je tu riziko, že Eurostar - zelená brána do Evropy - nepřežije," uvedl šéf francouzských drah SNCF Jean-Pierre Farandou, jehož společnost má v Eurostaru většinu.
Foto: Reuters

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist