Fotky s notebookem, za kterým září azurové moře a obloha, letos hitem Instagramu nebudou. A to nejen kvůli cestovním restrikcím, kvůli kterým se Češi mohou podívat nejdál na hranice okresu. Zásadním důvodem je postoj zaměstnavatelů, kteří práci z domova svých zaměstnanců na chuť nepřišli.
První náznaky se objevily už loni, když z analýzy poradenské společnosti Moore Czech Republic vyplynulo, že za dva měsíce práce z domova klesla produktivita o třicet procent. Valné mínění o práci z domu nemá ani šéf Hospodářské komory Vladimír Dlouhý, který se nechal slyšet, že home office je vlastně placená dovolená.
Zprávy ze zahraničí byly k home officu milostivější. Alespoň v minulém roce z mnoha průzkumů vyplynulo, že jsou zaměstnanci doma nejen spokojenější, ale také výrazně produktivnější a méně lelkují. Nakonec se ovšem ukázalo, že ani na západ od českých hranic všichni šéfové home office neuznávají. Jako první vyzvali alespoň k částečnému návratu do práce šéfové velkých investičních bank JPMorgan a Goldman Sachs. Šéf Goldman Sachs David Solomon i dnes tvrdí, že práce z domova se nemůže stát novým normálem a neodpovídá pracovní kultuře investiční banky.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.