Stovky tisíc klientů Komerční banky, kteří měli mít v následujících dnech možnost přihlašovat se k on-line službám státu přes takzvanou bankovní identitu, si na tuto možnost budou muset počkat o něco déle. A to proto, že finančnímu domu bylo poskytování této služby dočasně zablokováno kvůli "bezpečnostnímu incidentu" v souvislosti s osobními údaji jejích klientů – informovala o tom státní Správa základních registrů, která spadá pod ministerstvo vnitra.
Díky bankovní identitě nemusí lidé stát dlouhé fronty na úřadech ve chvíli, kdy si chtějí on-line vyřídit například živnostenské oprávnění, podat daňové přiznání nebo si zkontrolovat stav bodového konta u řidičského průkazu. Stačí, když na státním Portálu občana zdarma ověří svou totožnost tak, jako to dělají, když se hlásí do svého internetového bankovnictví - prostřednictvím e-mailu, hesla a mobilní aplikace. Momentálně tuto možnost od začátku roku nabízejí Česká spořítelna a ČSOB.
Správa základních registrů ve své zprávě publikované na webu szrcr.cz nejprve uvedla: "Důvodem (dočasné blokace služby) je bezpečnostní incident spočívající v pravděpodobné záměně identity. V tuto chvíli není jasný jeho rozsah, a tudíž je nutné přijmout takové kroky, které povedou k omezení případných škod a eliminaci potenciálních dalších chybných pokusů o autentizaci klientů," stálo v oficiálním prohlášení na webu Správy základních registrů. Úřad toto oznámení nejprve ze svého webu stáhl a následně jej aktualizoval za jiný text. Na dotaz HN, proč tak učinil, neodpověděl.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.