Letí to. V říjnu už to bude rok, co televizi Nova převzala PPF. Změna majitele pro ni byla něco jako polití živou vodou. Odbrzdily se dlouho odkládané investice. Dokud musela s ohledem na obchodování na burze opatrně našlapovat, skoro o žádných plánech nemluvila. Ale za poslední půlrok toho stihla naopak dost. Hledá lidi napříč trhem, investice do výroby zvedla o třicet procent, a jakmile byla na trhu volná lukrativní vysílací práva, okamžitě po nich sáhla.

Nova je sice velká televize, jenže do budoucna svůj byznys musí opřít také o další zdroje, ne jenom lineární vysílání. A pokud možno rafinovaněji než dříve. Proměnu v multimediální dům totiž už jednou zkoušela ještě za éry rumunského nejvyššího manažera Adriana Sarbua, jenže z téhle expanze se potom dlouho vzpamatovávala. Pamatujete ty ambice mít vlastní tiskovou agenturu srovnatelnou s ČTK, produkční firmu, filmovou distribuci, div ne i vlastní výzkum sledovanosti a jiné bujaré nápady? Tak všechno tohle se ukázalo jako dost drahá a dost neúspěšná zkušenost. Monumentální rozlet tehdy skončil stejně prudkým šetřením.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se