Abychom uspěli u německých zákazníků, potřebujeme německé řidiče, říká šéf a většinový majitel dopravní společnosti VCHD Cargo Petr Kozel jeden z důvodů, proč se za desítky milionů korun rozhodl koupit německou spediční firmu Völker Logistik. I s ní česká logistická firma očekává tržby kolem jedné miliardy korun. 

„Německý trh má celou řadu výhod. Hlavní půvab je v tom, že je několikanásobně větší a možností nalézt tam byznys je víc,“ říká v rozhovoru pro HN Kozel. Přitom sehnat řidiče v Německu je čím dál těžší. „Chybí tam kolem 45 tisíc řidičů a to číslo se stále zvyšuje i tím, jak starší ročníky odcházejí do důchodu.“

HN: Jak dlouho jste hledali na německém trhu partnera?

My se ve VCHD Cargo snažíme o střednědobé a dlouhodobé plánování. A z analýzy nám vyšlo mimo jiné vyšlo, že by nám k dalšímu rozvoji firmy nejen v Česku pomohlo někoho koupit. A v současné době dochází na evropském trhu k mezigenerační výměně majitelů. Řada z nich, především u dopravních firem v Německu a v Česku, je ve věku 55 a víc. Dopravní branže jako taková není pro jejich nástupce příliš lukrativní. Nejsme IT obor ani automotive, nevyrábíme software. Starší majitelé firem tedy mají relativně velký problém. Vybudovali často úspěšnou firmu, kterou nemají komu předat. My jsme si řekli, že tomuto procesu půjdeme naproti.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se