Český jarmark SPD, který je součástí předvolební kampaně strany Tomia Okamury, má ukázat, jak by tuzemské potraviny mohly být levné. Podle SPD je zdražují hlavně zahraniční obchodní řetězce, jež stlačují ceny českých výrobců a samy si pak zvedají svoje marže, a tedy i zisky. Okamura na letáku s levným jídlem, který je k dostání na jarmarku, zároveň slibuje, že ho vrátí i do supermarketů. 

Experti i sami prodejci na trhu už dříve zpochybnili, že by se za cenu inzerovanou předem v letácích SPD dalo skutečně nakoupit v obchodech, i kdyby si obchodníci účtovali nulovou či velmi nízkou marži. A samotné jarmarky, které SPD od půlky srpna pořádá každý víkend, pochybnosti o reálnosti cen nabízeného zboží potvrzují. Levné jídlo v obchodech slibované SPD je tak z velké části utopie. 

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se