Zaplněné světové přístavy, abnormální poptávka po zboží a šponující se ceny dopravy na absolutní maxima znervózňují jak prodejce zboží, tak přepravce. Vnímá to i Dušan Jamný, šéf tuzemské přepravní společnosti Czechoslovak Ocean Shipping. „Není to logické. Ale je to tím, že se na nás stále řítí pozdržená poptávka. Navíc všechny státy začaly vydávat covidové peníze,“ tvrdí v rozhovoru pro HN šéf spediční firmy.

Podnik pro své klienty, především z Česka a Slovenska, zajišťuje přepravu nejrůznějších druhů zboží po moři a vodních tocích, silnicích, železnicích nebo letadly. Zároveň pronajímá a prodává přepravní kontejnery a obstarává další zasílatelské služby, jako je například proclení. 

Jamného společnost tradicí navazuje na někdejší Československou námořní plavbu (ČSNP), která vznikla v roce 1959 a provozovala vlastní lodě. Czechoslovak Ocean Shipping založená v roce 1999 žádná plavidla nemá a přepravu klientům zajišťuje přes velké rejdaře. 

ČSNP přitom podle Jamného bylo menším rejdařstvím. A právě ta to mají v současném světě velmi těžké. „Vybudovat rejdařství z nuly je nyní velmi složitá záležitost,“ říká šéf společnosti, jejíž obrat se za prvních sedm měsíců tohoto roku vyhoupl až na rekordních 838 milionů korun.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se