Volby jsou v podstatě marketingová záležitost. Partaje nabízejí za použití reklamních technik svůj produkt – program, volič od nich kupuje – svou budoucnost. Zajímavé v této souvislosti je, že zatímco kodex komerční reklamy existuje, kodex vedení volební kampaně ne. V běžné reklamě nelze říci, že po vašem výrobku zákazníkovi za 10 minut naroste bujná čupřina, zatímco po konkurenčním produktu mu vypadají vlasy a sleze kůže. V politické kampani to klidně udělat můžete. Slíbíte ráj na zemi do tří dnů, vykřiknete, že konkurent chystá peklo, a nikdo vás za klamání spotřebitele popotahovat nebude. 

Podle toho to letos opět vypadá. Kampaň před říjnovými volbami se stupňuje a koncentrace nesmyslů ve veřejném prostoru stoupá. Lže se o sto šest na všech stranách. Andrej Babiš tvrdí, že Piráti chtějí sebrat lidem byty a nastěhovat do nich migranty. Tomio Okamura na svém jarmarku přesvědčuje, že za jeho vlády bude vejce za dvě kačky a brambory za bůra. Koalice Spolu bájí o tom, že bude současně snižovat daně a schodek rozpočtu. A tak dále. Všechno to jsou s odpuštěním větší či menší koniny, jejich autoři to vědí, a přesto se nestydí sunout je lidem do hlav. 

Speciální nabídka
Ještě na vás čeká 70 % článku. Přečtěte si tento a další články bez reklam a volte na základě informací, ne kampaně.

Vedle přístupu k volebnímu zpravodajství budete mít:

  • Přístup k veškerému obsahu HN
  • Mobilní aplikaci HN
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nevybrali jste si? Přejděte na všechny nabídky předplatného HN.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Komentáře ke článku

Bohumír Tichánek 19.09.2021 11:11
Je už na řadě občanská neposlušnost? Například extempore nebojácného poslance Volného i ve sněmovně? Například 20 let invaze do Afghánistánu, k čemu? Výuka na VŠ zdarma, kdy absolventi potom odchází pracovat do ciziny třeba natrvalo.
jp.straka 16.09.2021 10:02
Na toto v podstatě žádné řešení neexistuje. Lež je totiž něco, co česká společnost velmi toleruje a v čem si výsostně hoví. Můžeme se stokrát zaklínat heslem "Pravda vítězí" z národní standardy, nicméně běžnému Čechovi s konzumním nastavením mysli je tato hodnota přinejmenším ukradená, resp. bude ho zajímat jen do okamžiku, kdy bude ovlivňovat velikost jeho spotřebního koše. Politickým stranám lze jen těžko vyčítat, že v předvolební kampani lžou, protože opravdu jen reagují na většinovou poptávku společnosti, která bohužel není většinově založena na poptávání pravdy, ale na poptávání plné peněženky a plné lednice (to, že na to nejsou prostředky, už právě ta pravda, která je nezajímá). Liberálně založení lidé se nad tím mohou oprávněně pohoršovat, ale bohužel jsou menšinou, která bude vždy určitým způsobem přehlasována.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru