Mladoboleslavská Škoda Auto zažívá jedno z nejtěžších období ve své novodobé historii. Po prodloužené odstávce v létě znovu zastaví výrobu v září. Poslední zářijový týden z továrních linek nesjede ani jedno nové auto. V říjnu provoz obnoví, ale podle odborářského předáka a člena dozorčí rady Škodovky Jaroslava Povšíka bude firma rušit směny a omezovat výrobu až do konce letošního roku.

Problém, který sužuje českou automobilku, je stále stejný – chybí jí polovodiče. „Z tohoto důvodu zastavíme na konci září výrobní linky v závodech v Mladé Boleslavi a Kvasinách. To znamená, že část vozů, které si zákazníci nakonfigurovali a objednali, bude dodána opožděně,“ napsala HN tisková mluvčí Škody Kamila Biddle. „Situace pravděpodobně nebude konsolidovaná ani v roce 2022, minimálně na začátku roku v prvním a druhém kvartálu. Ale bůh ví, nechme se překvapit,“ uvedl Povšík pro týdeník Škodovácký odborář.

Přestože v Malajsii, odkud Škodovka odebírá čipy, jejich výrobu obnovili, tamní závody stále nejedou na maximum. Automobilka tak dlouho čeká, než se k ní čipy z jihovýchodní Asie dostanou, respektive než je dodavatelské podniky Continental a Bosch přerozdělí svým zákazníkům.

Zbývá vám ještě 70 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se