Ceny energií letí nahoru v celé Evropě a první obchodníci s elektřinou a plynem už mají problémy. Otázkou proto není, jestli si za dodávky vy či vaše firma připlatíte, ale kdy to budete muset udělat. Řadu lidí kontaktují dodavatelé s navýšením ceny už v těchto dnech. A mnozí jsou překvapeni, jaké smlouvy vlastně podepsali. Někdy to může být skrytá poznámka pod čarou, jindy nepozornost ze strany kupujícího. Příkladem je i pan Ondřej. Ten žil dlouho v přesvědčení, že má ceny fixované na několik let dopředu, a výkyvy na trhu se ho tak netýkají. „O to víc nás zaskočilo, když nám přišel dopis, který nám oznámil zdražení prakticky o polovinu,“ říká. Pan Ondřej měl na 36 měsíců podepsaný produkt s názvem Ekonomik u společnosti Centropol.

Podle firmy smlouva zvýšení ceny umožňovala. „Zřejmě se stala chyba v komunikaci,“ říká mluvčí Monika Bartošová a dodává, že „produkty Ekonomik nikdy nebyly prezentovány ani nabízeny s fixací nebo garancí ceny“. Pan Ondřej s tím nesouhlasí a tvrdí, že právě kvůli zafixování ceny smlouvu podepsal. Nyní mu změna aspoň dává možnost odejít ke konkurenci.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se