Automobilka Dacia je tradičně synonymem levných vozů pro nenáročné zákazníky. I díky tomu se podnik s ročními tržbami v hodnotě 5 miliard eur stal vůbec největší firmou Rumunska. Nový šéf Denis Le Vot, který Dacii řídí od letošního ledna, chce ale vnímání značky změnit a tvrzení, že jde o automobilový „low cost“, odmítá.

„Ano, začínali jsme jako levný výrobce, ale to už patří minulosti. V současné době nabízíme ten nejlepší poměr mezi cenou a užitnou hodnotou,“ prohlašuje šestapadesátiletý manažer, který pracuje v autoprůmyslu více než 30 let a během své pestré kariéry zastával různé posty v několika zemích. Na žádném z nich se dlouho neohřál. Po dvou, maximálně třech letech odcházel jinam – vždy směrem nahoru. V současné době je členem výkonného vedení Renault Group, která rumunskou automobilku převzala v roce 1999, a odpovídá nejenom za Dacii, ale i za ruskou značku Lada.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se