Přestřihávání pásek a poklepávání za základní kameny patří mezi nejtradičnější a také nejtrapnější momenty volebních kampaní. Vládní politici působí při těchto aktech zpravidla podobně jako členové ústředního výboru KSČ při otevření stanice metra Leninova. Dělo se to samozřejmě za všech vlád, ale v letošní kampani jsme se dostali k uvedenému obrazu z roku 1978 ještě o kus blíže než kdykoli předtím. 

Důvod je v tom, že nejdůležitější „střihání pásek“ v podání politiků hnutí ANO připomíná, stejně jako za minulého režimu, otvírání Potěmkinových vesnic, kde je vše jen naoko. Hezkým příkladem bylo otvírání slavného karlovarského hotelu Thermal s mizerně vyspárovaným bazénem a nedodělanými pokoji, kde se těsně před slavností narychlo odklízel stavební materiál. Vrcholným číslem tohoto žánru je ovšem otvírání rekonstruované dálnice D1, ke kterému dojde o tomto víkendu. Andrej Babiš a spol. se v tomto případě poměrně drze chlubí něčím, co je na pomezí navoněné bídy a totálního průšvihu.         

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Komentáře ke článku

Marek Veselý 01.10.2021 21:19
Ten článek je dost úlet. Dokončená rekonstrukce určitě není “něčím, co je na pomezí navoněné bídy a totálního průšvihu”, jak píše autor. Ano, trvalo to déle a na most u Hrusic se zatím nesáhlo, ale ŘSD to dotáhlo do konce a rozpočet dodrželo. Úseky u Prahy a okolo Brna nikdy do plánu přestavby zahrnuté nebyly. Kvalita povrchu mi přijde OK. Jsem rád, že do toho šli, původní dálnice byla strašlivá. Za mě celkově 7 bodů z 10. Mimochodem rekonstrukci neřídila ani vláda, ani premiér, ale ŘSD. Pokud Hospodářským novinám vadí, že si premiér na slavnostním otevření dělá předvolební kampaň sebe a svého hnutí, mám pro vás radu: jméno Andreje Babiše ve článcích o D1 vůbec neuvádějte.
Michal Kožuch 01.10.2021 15:03
Prchale alias Lišková, děláte si legraci? Jak může být rekonstrukce dokončena, když jsou další 2 rekonstrukce v plánu hned v následujících měsících? A samozřejmě že se stavební práce nezastaví úplně, ale to už by snad měla být jen údržba, což je oprava děr výtluky apod., a ne rekonstrukce, která znamená odstranění všech vrstev silnice a položení vrstev nových. Mícháte jablka a hrušky dohromady.
Monika Lišková 01.10.2021 10:21
Panu Honzejkovi se asi nejde zavděčit. Rekonstrukce D1 je úspěšně dokončena, což je určitě po těch letech úspěch, a to se mu nelíbí. Kdyby dokončena ještě nebyla, nelíbilo by se mu to rovněž. Dehonestující články by se jen hrnuly. To že se na D1 práce nezastaví je naprosto běžné, žádná z našich dálnic není nikdy úplně bez probíhající stavební činnosti. Tak je to nakonec všude. Nebo si pan Honzejk myslel, že se nyní zase 40 let na D1 ani nesáhne?
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru