Pod kapotou téhle Tesly není menší zavazadlový prostor jako obyčejně, ale spalovací motor. Firma Obrist z rakouského Lustenau auto z Muskovy automobilky přestavěla a vsadila do něj vlastní pohon, kterému říká hyperhybrid. Tankovat do něj chce z vody a oxidu uhličitého vyrobený metanol.

Frank Obrist začínal jako inženýr v Institutu Felixe Wankela, německého motoráře, který se proslavil rotačním motorem. „Hlavním smyslem Frankovy práce bylo vždy snižování emisí,“ popisuje svého šéfa ředitel marketingu Thorsten Rixmann. Obrist založil svou vlastní firmu, Obrist Engineering, v roce 1996. „Zabýváme se vývojem, zaměstnáváme mezi 45 a 50 inženýry. Vyvíjíme vlastní techniku, patentujeme si ji a následně ji licencujeme automobilkám a dalším společnostem,“ vysvětluje Rixmann.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se