Virtuální realita už dávno nepatří jen do povinné výbavy každého herního nadšence. Své využití nachází i v psychiatrii. Pacienti se mohou v bezpečném prostředí přiblížit k obávaným pavoukům nebo se pokusit přemoct panickou hrůzu z veřejného vystoupení. Vlastní programy pro fobiky vyvíjí tým Ivety Fajnerové z Národního ústavu duševního zdraví. Kromě toho s pomocí virtuální reality plánuje vzdělávat mediky nebo připravovat policejní nováčky na vypjaté situace.
V posledních letech se také ve spolupráci s firmou 3dsense věnuje vývoji her, které seniorům pomáhají udržet si co nejdéle jasnou mysl. Na vytvoření celého virtuálního města Fajnerová s kolegy dostala grant od Technologické agentury ČR ve výši 7,5 milionu korun. Vědci teď ukončují testování na dobrovolnících z řad seniorů a vyjednávají s domovy důchodců, které by nástroje mohly vyzkoušet v běžném provozu. „Doufáme, že v nejbližších měsících se nám podaří dostat virtuální město alespoň do několika z nich,“ říká Fajnerová.
HN: Jak virtuální město vypadá?
Ještě na vás čeká 90 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.