Virtuální realita už dávno nepatří jen do povinné výbavy každého herního nadšence. Své využití nachází i v psychiatrii. Pacienti se mohou v bezpečném prostředí přiblížit k obávaným pavoukům nebo se pokusit přemoct panickou hrůzu z veřejného vystoupení. Vlastní programy pro fobiky vyvíjí tým Ivety Fajnerové z Národního ústavu duševního zdraví. Kromě toho s pomocí virtuální reality plánuje vzdělávat mediky nebo připravovat policejní nováčky na vypjaté situace.

V posledních letech se také ve spolupráci s firmou 3dsense věnuje vývoji her, které seniorům pomáhají udržet si co nejdéle jasnou mysl. Na vytvoření celého virtuálního města Fajnerová s kolegy dostala grant od Technologické agentury ČR ve výši 7,5 milionu korun. Vědci teď ukončují testování na dobrovolnících z řad seniorů a vyjednávají s domovy důchodců, které by nástroje mohly vyzkoušet v běžném provozu. „Doufáme, že v nejbližších měsících se nám podaří dostat virtuální město alespoň do několika z nich,“ říká Fajnerová.

HN: Jak virtuální město vypadá?

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se