Trh sice sužuje nedostatek nových aut, některým firmám to ale jde k duhu a zažívají dynamický růst. Jedním z prozatímních vítězů krize automobilového průmyslu je start-up Carvago, který napříč Evropou ověřuje v autobazarech ojeté vozy a následně je doporučuje a prodává zákazníkům. A usiluje o atakování nejvýznamnějších hráčů na trhu – německé Autohero a britské Cazoo.

V situaci, kdy se na nové auto čeká dlouhé měsíce, se zvýšila poptávka po ojetinách a jejich cenovky vystřelily zhruba o 15 procent nahoru. Například síť autobazarů AAA Auto a Mototechna loni zvýšila prodej o necelou čtvrtinu, prodala rekordních 86 571 aut. Každý měsíc rostlo také Carvago, i když jde o mnohem menší objemy. Například v listopadu, při jednom z nejlepších měsíců v roce, se dostalo na měsíční obrat téměř 150 milionů korun. Zákazníci si přes tuto platformu objednali 636 vozů, Carvago jich ale doporučilo ke koupi přibližně třetinu. Podle firmy je to dáno i tím, že v Evropě ubývá ojetých aut v perfektním stavu.

„Carvago je po odečtení investic, spojených zejména se vstupy na nové trhy, ziskovou společností,“ tvrdí šéf a zakladatel Carvaga Jakub Šulta. Ač je vystudovaným stomatologem, má za sebou už jeden podnikatelský úspěch – spoluvybudoval online prodejce potravin Košík.cz, který po prodeji do rukou Mallu opustil. V roce 2018 se vrhl do nové mise – digitalizovat a především zdůvěryhodnit nakupování v autobazarech.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 60 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.