„S našimi obrovskými odlévacími stroji budeme vyrábět auta stejně, jako se vyrábějí angličáky,“ napsal vloni v lednu na Twitter šéf Tesly Elon Musk. Jeho automobilka nainstalovala ve svém německém závodě u Berlína, kterému se říká Gigafactory, osm obrovských strojů na tlakové lití hliníku, které prý mají přinést revoluci ve výrobě aut. Ta by vznikala podobně jednoduše jako pouhé (nepojízdné) zmenšeniny reálných automobilů.
Tyto stroje jsou dlouhé dvacet metrů, tedy jako kamion, a vysoké 7,5 metru, připomínají dvoupatrový dům. Umožňují v jednom kuse odlévat velké součásti skeletu karoserie – a nahradí tak desítky až stovku jednotlivých součástek. Slibuje se od nich úspora času i energie při výrobě, do které mají přinést možnost velice rychle reagovat na nejnovější technické pokroky. Další tyto „obry“ má už Tesla nainstalované v továrnách v kalifornském Fremontu a čínské Šanghaji.
Ještě na vás čeká 90 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.