Zapomeňte na oběd v Burger Kingu, nenakupujte v Marks & Spencer, a když si vybíráte hotel, nepočítejte se sítí Marriot či Accor. Výzvy k bojkotu výrobků a služeb firem, které přes sankce a hlavně válku v Rusku zůstaly, se na sociálních sítích objevují den co den. Stejně jako dlouhé seznamy firem, které odešly.

Čeští spotřebitelé nejsou sami, kdo nechtějí mít nic společného s firmami, které fandí agresorovi a zachovávají zdání přátelství se Západem. Problém je celosvětový a natolik zásadní, že se tomu věnovala i britská BBC, která vysvětlila, že mnoho firem ani odejít nemůže, protože má dlouhodobé smlouvy na franšízy, které nelze jen tak sbalit a zrušit. (A nepomůže ani vlastně docela úsměvný nápad jedné Rusky, která požádala ruský patentový úřad o registraci značky McDonald‘s.)

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se